2019. Bullet Journal | Tervezz velem!

Hello mindenki! Újabb bujos blog bejegyzés méghozzá nem is akármilyen. Amióta megkaptam az új Leuchtturm1917-es füzetet azóta, alig várom, hogy végre elkészítsem a 2019-es bujom. Sőt szívem szerint már december közepétől ezt használtam volna. De nem szabad! Ez jövőre van. Persze természetesen már elkészítettem. Remélem kellő inspirációval szolgálok ismét. Plusz még ma, pár órával ezután kijön a Januári tervezz velem, úgyhogy megéri figyelni a blogot! Na de vágjunk is bele!


Végre van rendes tartalom jegyzékem, így természetesen mostmár igyekszem rendesen használni. De erről képet nem hoztam, mert nem tartom olyan hihetetlenül fontosnak, hiszen semmi különleges nincs benne. Az Index (tartalomjegyzék) után viszont az első négy oldal az Év tervezőt fedi le (Year planner, Future log). Nem csináltam olyan oldalt, ahol egy az egybe ott az egész év, mert azon kívül, hogy +1 oldalt kitesz nem látom értelmét. Így egy ilyen egyszerű kis elrendezést választottam. Így 3-3 hónap fért ki minden egyes oldalra kényelmesen, szóval egyszerre egy félévet láthatok egyben.



Ezután következik a 2019-es fogadalmaim, vagy céljaim (2019 Goals). Bár nem mindig sikerül mindent betartani fontosnak tartom, hogy legyenek céljaim az adott évre, így itt van néhány. Lehet még az elkövetkezendő néhány napban bővítem a listát, de szerintem ez már helyel-közel végleges. Mellette egy emlék oldal kapott helyet (Best of 2019). Már szokás nálam, hogy egy befőttes üvegbe egész évben gyűjtögetem a kis papírra felírt legjobb emlékeimet az adott évből, és ennek a kis szokásnak helyet hagyok a bujomban is. Mert bár a papírra mindent képes vagyok felírni, ami mosolyt csal az arcomra, ide tényleg az a néhány kivételes dolog fog bekerülni, vagy majd kiderül.


Nem kezdhetjük el úgy az évet, hogy ne emlékeznénk vissza az előzőre, így itt egy kis Visszaemlékezés a 2018-as évemre, ami igazából négy oldalt vesz el a bujomból, de szerintem nagyon aranyos ezeken gondolkozni egy kicsit.


Folytatódik tovább az évvel a bujom. A Születésnapok oldal a következő, majd ezzel együtt járva az Ajándék lista. Igyekszem semmiről, és senkiről nem elfelejtkezni.


Ezután az előző bujómból már ismert odlal jön. Ami inkább olyan, ami jót tesz az ember lekének. Ezek közül az egyiken olyan dolgok vannak felsorolva, amik mosolyt csalnak az arcomra, vagy boldoggá tesznek, a másik oldalon pedig néhány dolog, amit én irányítok.


Nem szabad elfelejtkezni a szabadidőről sem. Így itt az oldal, ahol az elolvasandó könyveket (Books to Read), az aktuális sorozataimat (Sorozatok) és a megnézendő filmeket (Movie watchlist) tartom számon. A filmekhez egyébként készítettem egyk is jelmagyarázatot, hogy tudjam követni, hogy melyik film milyen fajtájú. Így sokkal egyszerűbb közülük választani.



Már lassan itt a vége. De még említést kell tennem erről a két oldalról. Az egyik egy kívánság lista, ahova éppen olyan eszközöket/termékeket írok fel, amit szeretnék beszerezni. Emellet pedig az online rendeléseim foglalnak helyet, amiket még nem vezettem bele, pedig már van egy pár.


Nem sokkal a vége előtt kapot helyet egy általános Bevásárló Lista. Ide olyan élelmiszereket/termékeket írok fel, amire szükségem van általánosan. Úgy tervezem, hogy ha megyek vásárolni, akkor csak teszek mellé ceruzával egy x-et és, ami bekerült a kosaramba azt kiradírozom. Plusz mindegyiknél hagytam helyet post-iteknek, hogy oda felírjak olyat, ami esetleg pluszba kell.


Legutoljára pedig itt van egy Takarítás oldal, amit később bele gondolva nem volt túl okos megcsinálni. Hiszen bár kollégiumban lakom, ahol én magam és a szobatársaim gondoskodunk a tisztaságról nem minden héten vagyok fent, így az 52 hetes kis beosztásnak nincs sok értelme, de azért próbálkoztam. Szerintem aranyos lett ettől függetlenül, majd év végén kiderül, hogy mennyire használtam. Mellette pedig egy Mit pakoljak be? lista. Ez szintén nagyon általános. Valószínűleg, ha nyaralni, vagy bármilyen nagyobb utazásra megyek, akkor csinálok majd egy pakolós listát, de ez ilyen kis általános, amit akkor is le tudok ellenőrizni, ha csak haza jövök, így szerintem azért elég hasznos lesz az év során.


Természetesen már elkezdtem a második szemeszteres sulis bujom elkészítését, de ezt majd csak februárban tudom megmutatni. Persze természetesen a Januári bullet journalom is készen van már, így, ahogy az elején írtam, még ma megkapjátok róla a bejegyzést, szóval ne felejtsetek el feliratkozni és bekövetni más oldalakon:

Share:

0 megjegyzés

Szia! Tégy boldoggá és mond el a véleményed.