Hogyan készíts Pumpkin Spice Lattet otthon?

Hello mindenki! Hogy a bakancslistám két pontját is teljesítsem és ti is megtegyétek ezt velem együtt elhoztam egy receptet, amivel a legősziesebb basic white girl italt varázsolhatjátok otthonotokba. Ez pedig egy sütőtökös kávé szirup lesz. Amikor először csináltam kávészirupot itthon akkor azt hittem, hogy ez valami hatalmas és nehéz dolog és mivel cukrot is kell melegíteni (nem karamellizálni), még attól is féltem, hogy tönkre teszem a lábast. De igazából ez a dolog egyáltalán nem ördögtől való és szerintem nagyon is egyszerű az elkészítése.


Alapvetően vidéki lányként számomra a Starbucks mindig is nagyon távol állt. Mármint szeretem az ilyen ténylegesen basic white girl (igen megint ezt használom) dolgokat de mivel nem fogok 300km-t utazni 1500 forintba kerülő tejeskávéért egy kis sziruppal és az elviteles poháron rajta a nevemmel, Pestre kerülésem előtt háromszor voltam ott. Így mikor meghallotam ezt az egész Pumpkin Spice Latte (továbbiakban PSL) őrületet bár nagyon kiakartam probálni, egészen tavalyig nem tettem. Igazából mióta fent vagyok a fővárosba azóta se sokszor voltam Starbucksban (kétszer összesen), így egyszer ízlelhettem meg ezt a csodás italt, amire már nem is nagyon emlékszem, de tetszett azt tudom.

Nos de viszsakanyarodva a trend (ha hívhatom így) kezdetére. Azóta próbálok valami egyszerű receptet levadászni az interneten de sose volt bátorságom meg kedvem elkészíteni. Idén viszont úgy döntöttem kezembe veszem az irányítást, vagyis inkább a fakanalat és megcsinálom a szirupot. Így bukkantam rá egy magyar blogon A RECEPTRE, amin kisebb módosításokat végezve megalkottam a saját kis receptem. Az eredeti oldalt ide kattintva nézhetitek meg: https://bit.ly/2q7zOHj

De elég is a felesleges szövegelésből, lássuk a csodát.

Hozzávalók:

  • 250ml víz
  • 210g cukor
  • 1 evőkanál juharszirup (barnacukor is megteszi)
  • 1/2 evőkanál vaniliás cukor
  • 2 fahéjrúd
  • 1/4 teáskanál gyömbér
  • 1/4 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 1/4 teáskanás szegfűszeg
  • 2-3 púpozott evőkanál sütőtökpüré

Elkészítés:

Először is ha gondolkoztál azon, hogy hol lehet itthon sütőtökpürét kapni, akkor legalább tudom, hogy nem vagyok egyedül. Igazából eddig még sehol nem találtam, nyilván biztos van, horror áron. De nekünk megteszi másképp is. Szóval csak süsd meg a tököt a szokott módon, majd amikor kész botmixerrel, vagy aprító segítségével pépesítsd.
Ha ez megvan minden hozzávalót tegyél bele egy lábasba és közepes lángon addig melegítsd, amíg a cukor el nem olvad. A villanytűzhelyesek kedvéért elmondom, hogy én 6-os fokozaton csináltam (a 9-ből) Ha ez kész akkor körülbelül 5 percig kell főzni, oda kell figyelni ne forrjon, így érdemesebb egy kicsit lejjebb venni. (Az eredeti receptben alacson láng van, én 5-ösre vettem lejebb)
Miután letelt az 5 perc öntsd át a kotyvasztásod egy sűrű szűrőn egy befőttes, vagy csatos üvegbe (kinek mi van otthon). Végül pedig el is készültél.
Nincs más dolgot mint kiönteni a szokott mennyiségű tejet, lefőzni egy espresso-t és hozzáadni a szirupot. 

Még néhány megjegyzés:

Amikor én csináltam még nem volt eszembe a vaniliáscukor de utólag szerintem kiegészítené a szirupot és azt hiszem az eredetibe is van vanilia. De persze mindenki úgy alakítja a receptet a saját ízlése szerint, ahogy csak szeretné. Csak a képzelet szabhat határt.

Szóval ennyi is lett volna az én kis őszi recept ötletem. Ha nem szeretnél lemaradni ehhez hasonló tartalmakról, akkor ne felejts el követni a következő oldalakon:

Share:

0 megjegyzés

Szia! Tégy boldoggá és mond el a véleményed.