Bullet Journal: mindent amit tudni érdemes

A XXI. században már elkerülhetetlen, hogy valakinek ne legyen telefonja, amelyek nagyszerű naptárakkal vannak megáldva. Ezeket a naptárakat szinkronizálhatjuk a gépeinkkel is és akár egymás között is megoszthatjuk, de pár éve folyamatosan kezd "divatba" jönni a papíralapú naptár. Amerikai videósoknál már körülbelül 3,4 éve láttam ilyen naptárakat, olyasmi, mint a magyar Életszövő, csak sokkal jobban személyre szabhatóak. Aztán ezután a fellángolás után nem sokkal megszületett az igazán low-budget megoldás: készíts saját naptárat. Ezt a fajta naptárat bullet journal-nak nevezik (bujo) és gyakorlatilag nem csak egy naptárról van szó, ebben a kis noteszben minden benne van, amit csak szeretnél. Listákat írhatsz olyan könyvekről/filmekről, amelyeket meg akarsz nézni, leírhatod a kedvenc idézeteidet, írhatsz az utazásaidról igazából az egésznek csak a képzeleted és az időd szab határt. Persze, ha rendes pontozott füzetet akarsz - amerikaiaknál elég elterjedt - akkor a Leuchtturm márkájú notesz a jó választás, ami már bele kerül egy naptár árába. Személy szerint úgy gondolom, hogy nem feltétlenül baj elkezdeni egy sima kockás füzeten, vagy ha valahol találsz olcsóbban olyan típusú de kockás füzetet, hiszen igazából a bullet journal teljesen szabad, mindenki úgy csinálja, ahogy szeretné. Csak egy füzet és egy toll kell hozzá, na meg egy kis idő.


Én és a bullet journal

2016. augusztusában határoztam el, hogy akkor én most ezt igen is elkezdem csinálni, akkoriban még nem volt ennyire elterjedt és magyar nyelvű dolgokat nem is nagyon találtam hozzá, de belevágtam. Fogtam egy kockás füzetet, ami ráadásul spirálos volt, de az volt otthon, és bele kezdtem. Folyamatosan a pinterestet bújtam inspirációért. Rengeteg féle heti tervezőt kipróbáltam, ahogy sok minden mást is. Bár nem rajzolok valami szépen de ez nem gátolt meg a dologban, hiszen vannak nagyon szép minimalista bujo-k is, bár mindig szerettem egy kicsit feldobni a lapokat úgyhogy rajzoltam volt, hogy jól sikerült volt, hogy nem.  Ha jól emlékszem 2017. márciusa volt az utolsó és akkor abba hagytam. Sok minden összejött abban az időszakban, pedig már a második füzetet húztam de nem éreztem magaménak. 2017. augusztusától viszont töretlenül csinálom. Igyekszem napi rutinként felfogni, ami van, hogy sikerül van, hogy nem. De azóta nem tudom megunni a dolgot, szerintem csodálatos dolog és mindenkinek meleg szívvel ajánlom.

Eszközeim

Én vagyok az, aki igazán komolyan vette a low-budget kifejezést. A füzet, amit használok nem egy márkás dolog, még augusztusban lehetett venni az aldiban, kettő volt egyben, sajnos már nem emlékszem milyen áron de szerintem nagyon király kis füzetek, jó lenne ha lehetne még kapni, de majd most augusztusban. Stabilo pint 88-as fekete tűfilcet használok a vonalak meghúzásához, ez egy kicsit átüt de ha a másik oldalra is rajzolok, akkor már nem feltűnő. Emellett tesco-s fekete tollaim vannak, amelyekkel a lapokra írok és a színes tollak is szintén tesco-ból vannak. Nyilván nem egy stabilo tűfilc készlet, de legalább nem üt át a lapon és gyönyörűszép színeik vannak. Természetesen nincs szükség színes, sőt fekete tollra sem, én egyszerűen csak hozzá szoktam, mert ezt láttam pinteresten mindenhol. De egy sima egyszerű kék tollal is gyönyörű dolgokat lehet kihozni.

Mit érdemes benne "tárolni"?

Először is ott a naptárfunkciója. Tehát éves, havi, heti és akár napi tervezőként is lehet használni. Vannak akik napi tervezőként akár egy napot egy fél oldalra írnak, és oda írják az napra az összes kis tennivalójukat, to-do listákat. De ha te nem vagy az a listázós akkor bőven elég egy heti tervező is, ahova felírod az éppen aktuális dolgaidat, mint egy naptárba.
Ha többet akarsz, mint egy sima naptár akkor ott vannak az úgynevezett kollekciók, vagy mindenféle olyan dolog, ahol nyomon tudod követni az adott dologban a haladásod. Ilyen például az edzés napló (fitness log), ahol követni tudod, hogy éppen hol jársz, vagy felírhatod a súlyodat nyomon követve a fogyásod, csinálhatsz táblázatot, vagy diagrammot a napi vízfogyasztásodnak.
Felírhatod mennyit költöttél az adott hónapban, mennyit spóroltál, csinálhatsz külön oldalt, ahol azt tartod számon, hogy éppen mennyit raktál félre, még akár célt is beállíthatsz. Felírhatod merre szeretnél utazni a világban, nyomon követheted a szokásaidat és, hogy milyen rendszerességgel teszel meg ezt-azt. 
Egyszóval bármit írhatsz bele, amit csak szeretnél.

Végszó

Röviden a bullet journal nem csak egy low-budget naptár, ez egy hobbi. Szabadjára engedheted a fantáziádat vagy inspirálódhatsz másoktól az interneten. Nem számít, hogy mennyire vagy jó a rajzolásban, vagy sem itt mindennek csak a képzeleted és az időd szab határt. Nincs szükséged drága írószerekre hozzá, minden ami kell az egy füzet és egy toll.
Mire vársz még? Kezdj bele! Nem fogod megbánni.

Néhány inspiráló kép, ha még nem győztelek meg:

6 Followers, 77 Following, 23 Posts - See Instagram photos and videos from Loopy Cow (@loopycowblythe)

Track your bucket list

Weekly Spread // My may bullet journal setup might be my favorite monthly layout yet! It has my calendar, goals, habit tracker, mood tracker, weather tracker, and more!

Share:

0 megjegyzés

Szia! Tégy boldoggá és mond el a véleményed.